Моделювання процесів при відключенні пантографу шахтного електровозу з частотним електроприводом

Основний зміст сторінки статті

Dmytro O. Kalmus
Vladyslav O. Fedotov
Albert Borysovych Somochkyn
Svitlana V. Somochkyna
Oleh M. Sinchuk

Анотація

У статті наведені результати дослідження явищ при короткочасному відриві пантографу рудникового електровозу типу 14КА з системою частотного електроприводу інвертор напруги – асинхронний двигун. Мережа електропостачання враховується як некерований випрямляч, який отримує живлення від джерела напруги, з тролеями, які враховуються як послідовне сполучення індуктивного та активного опорів. Рейки також враховуються як малий активний опір. Дослідження проводились за допомогою імітаційного моделювання. При моделюванні інвертор електровозу відключався від мережі два рази послідовно на час 0,05 с. Утворення дуги при розриві індуктивного струму при цьому не враховувалося. Було встановлено, що, при розриві виникають значні високочастотні коливання в мережі величиною до 40 кВ, а при відновленні контакту з мережею виникають значні струми вмикання та пікові електромагнітні моменти, що багатократно перевищують номінальний момент двигуну. Отримані результати досліджень приводять до необхідності подальшого вдосконалення частотного приводу стосовно використання на шасі рудникового електровозу, для зменшення негативних явищ при відриву пантографу від тролею.

Бібл. 10, рис. 5.

Блок інформації про статтю

Як цитувати
[1]
D. O. Kalmus, V. O. Fedotov, A. B. Somochkyn, S. V. Somochkyna, і O. M. Sinchuk, «Моделювання процесів при відключенні пантографу шахтного електровозу з частотним електроприводом», Мікросист., Електрон. та Акуст., т. 24, вип. 2, с. 64–67, Квіт 2019.
Розділ
Електронні системи та сигнали

Посилання

S. A. Volotkovskiy, Rudnichnaya elektrovoznaya tyaga [Mine electric draft]. Moskow, USSR: Nedra, 1981.

I. O. Sinchuk, E. S. Guzov, V. L. Debelyiy, and L. L. Debelyiy, Shahtnyiy elektrovoznyiy transport. Teoriya, konstruktsii, elektrooborudovanie [Shaft electric transport. Theory, construction, electrical equipment]. Kremenchug, Ukraine, 2015, ISBN: 978-617-639-081-7.

B. A. Gryadushchiy, Y. F. Butt., V. B. Gryadushchiy, and V. L. Debelyy, Shakhtnyy podzemnyy transport : spravochnoye izdaniye [Mine underground transport]. Donetsk, Ukraine: VIK, 2011.

I. O. Sinchuk, I. V. Kasatkina, A. N. Yalovaya, and N. N. Yurchenko, “Otsenka napravleniy povyisheniya energoeffektivnosti dobyichi zhelezorudnogo syirya podzemnyim sposobom [Estimation of directions of increase of energy efficiency of extraction of iron ore raw materials by underground method],” J. Kryvyi Rih Natl. Univ., vol. 42, pp. 145–151, 2016, URL: http://visnykknu.com.ua/wp-content/uploads/file/42/ВКНУ-42.pdf.

O. N. Sinchuk, E. S. Guzov, I. O. Sinchuk, A. V. Omelchenko, D. A. Shokarev, and E. I. Skapa, “K voprosu strategii sozdaniya energoeffektivnogo i bezopasnogo v ekspluatatsii dvukhosnogo elektrovoza dlya rudnykh shakht [To the question of the strategy of creating an energy-efficient and safe in operation two-axle electric locomotive for ore mines],” Hirnychyy visnyk, vol. 95, no. 1, pp. 139–143, 2012.

O. N. Sinchuk, N. N. Yurchenko, A. A. Chernyshev, I. O. Sinchuk, and O. A. Udovenko, Kombinatorika preobrazovateley napryazheniya sovremennyih tyagovyih elektroprivodov rudnichnyih elektrovozov [Combinatorics of voltage converters of modern traction electric drives of mine electric locomotives]. Kyiv, Ukraine: IED NANU, 2006, ISBN: 966-02-4067-8.

Y. S. Puhov, Rudnychnyy transport [Mining transport]. Moscow, Russian Federation: Nedra, 1991.

O. N. Sinchuk, A. B. Syomochkin, and V. A. Fedotov, “Perekhodnyye protsessy asinkhronnogo elektroprivoda shakhtnogo elektrovoza pri yego pitanii ot real’noy sistemy elektrosnabzheniya [Transients of an asynchronous electric drive of a mine electric locomotive when it is powered from a real power supply system],” Electrotech. Comput. Syst., no. 15 (91), pp. 201–204, 2014, URL: https://etks.opu.ua/?fetch=articles&with=info&id=418, DOI: 10.15276/etks.15.91.2014.46.

A. S. Sandler and R. S. Sarbatov, Avtomaticheskoye chastotnoye upravleniye asinkhronnymi dvigatelyami [Automatic frequency control of asynchronous motors]. Moskow, Russian Federation: Energiya, 1974.

I. V. Chernykh, Modelirovaniye elektrotekhnicheskikh ustroystv v MATLAB. SimPowerSystems i Simulink [Simulation of electrical devices in MATLAB. SimPowerSystems and Simulink]. Moskow, Rusiian Federation: DMK Press, 2007.