До питання ефективності функціонування тягового електромеханічного комплексу шахтного електровозу в режимі гальмування
Основний зміст сторінки статті
Анотація
В статті розглянуті питання підвищення ефективності процесу гальмування тягових електродвигунів постійного струму з імпульсними системами регулювання напруги живлення. Розглянуто електромагнітні процеси в електроприводі шахтного електровозу при електродинамічному гальмуванні тягових двигунів, коли швидкість шахтного електровозу та напруга на його пантографі прямують до нульових значень, і конденсатор вхідного фільтра підзаряджається за рахунок енергії гальмування в кожному імпульсному циклі. Встановлено залежності між величиною накопичувальної ємності конденсатора, що згладжує, індуктивності вхідного фільтра й граничними значеннями відхилень напруги живлення оперативних кіл імпульсної системи керування. Отримано залежності максимально припустимої потужності, що споживає система керування, що забезпечується енергією гальмування тягових електричних двигунів. Розроблено математичну модель, що дозволяє оцінити роботу системи електродинамічного гальмування при низькій швидкості руху шахтних електровозів й тимчасовій несанкціонованій відсутності напруги в мережі живлення.
Бібл. 9, рис. 5.
Блок інформації про статтю
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Посилання
O. Sinchuk, E. Guzov, V. Debelyiy and L. Debelyiy, Shahtnyiy elektrovoznyiy transport. Teoriya, konstruktsii, elektrooborudovanie [Mine electric locomotive transport. Theory, constructions, electrical equipment], Krivoy Rog – Donetsk: ChP Scherbatyih A. V., 2015, p. 296.
S. V. Leb'odkin, «Vuhil'na promyslovist' i perspektyvni napryamky rozvytku tyahovykh elektropryvodiv rudnykovykh elektrovoziv (Problemy i perspektyvy) [Coal industry and perspective directions of development of hauling electromechanics of mine electric locomotives(Problems and prospects)],» Visnyk Kryvoriz'koho tekhnichnoho universytetu. Zbirnyk naukovykh prats', no. 4, pp. 12-15, 2004.
O. Sinchuk, I. Kozakevich, D. Kalmus та R. Siyanko, «DoslIdzhennya energoefektivnih rezhimIv rekuperativnogo galmuvannya tyagovih asinhronnih chastotno-kerovanih elektroprivodIv [Examining energy-efficient recuperative braking modes of traction asynchronous frequency-controlled electric drives],» Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, vol. 1, no. 1 (85), pp. 50-56, 2017. DOI: 10.15587/1729-4061.2017.91912
D. Shokarev и V. Fedotov, «Issledovanie maketnogo obraztsa tyagovogo asinhronnogo elektroprivoda rudnichnogo kontaktno-akkumulyatornogo elektrovoza [Research of model standard of hauling asynchronous drive of mine pin-storage-battery electric locomotive],» Vestnik NTU "KhPI", no. 12 (1121), p. 234–237, 2015. URL: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/20447
I. Sinchuk, I. Kasatkina, A. Yalovaya и N. Yurchenko, «Otsenka napravleniy povyisheniya energoeffektivnosti dobyichi zhelezorudnogo syirya podzemnyim sposobom [Estimation of directions of increase of efficiency of booty of iron-ore raw material by an underground method],» VIsnik DVNZ KNU, no. 42, p. 155–161, 2016.
B. Tihmeneev and L. Trakhtman, Podvizhnyiy sostav elektrifitsirovannyih zheleznyih dorog [Movable composition of the electrified railways], Moscow: Transport, 1980, p. 471.
I. Sinchuk, «Analiz anomalnyih situatsiy v asinhronnyih tyagovyih elektroprivodah rudnichnyih kontaktnyih elektrovozov [An analysis of anomalous situations is in the asynchronous hauling drives of mine pin electric locomotives],» Vistnyk NTU "KhPI", no. 30, p. 365–367, 2008.
I. Sinchuk та D. Kalmus, «Doslidzhennya vplyvu kolyvan' ta korotkochasnykh znyknen' napruhy zhyvlennya rudnykovoho elektrovoza na robotu elektrychnoho pryvoda v rezhymi hal'muvannya [Research of influence of vibrations and brief disappearances of tension of feed of mine electric locomotive to work of electric drive in the mode of braking],» Electronics and Communictions, vol. 21, no. 5 (94), pp. 31-37, 2016 DOI: 10.20535/2312-1807.2016.21.5.81917.
O. N. Sinchuk, ombinatorika preobrazovateley napryazheniya sovremenyh tyagovyh elektroprivodov rudnichnyh elektrovozov [Combinatorics of transformers of tension of modern hauling electromechanics of mine electric locomotives], Kyiv: IEDNANU, 2006, p. 252.