Дослідження динаміки систем електроприводу для шахтних електровозів в умовах залізорудних підприємств
Основний зміст сторінки статті
Анотація
У статті наведені результати дослідження трьох систем електроприводу шахтного електровозу типу 14КА – штатної системи релейно-контакторного керування швидкістю двигуна постійного струму, системи широтно-імпульсний перетворювач – двигун постійного струму з релейним регулятором, і системи перетворювач частоти – асинхронний двигун з векторним керуванням. Важливим критерієм при визначені ефективності роботи електровозу є точність стабілізації його швидкості відповідно заданої трикутної тахограми руху. Дослідження проводились за допомогою імітаційного моделювання. При моделюванні був врахований вплив властивостей зчіпних пристроїв – значна величина зазору (до 0,2 м), і наявність пружних амортизаторів. Було встановлено, що через зазори, які спочатку були зімкнуті, при розгоні (гальмуванні) у зчіпних пристроях виникають значні пружні зусилля. Найбільший прояв дії цих пружних зусиль можна побачити на прикладі системи з релейно-контакторним керуванням, оскільки швидкість електровозу значно відхиляється від заданої. При використанні системи векторного керування швидкість електровозу відхиляється незначно, а при використанні релейного регулятора швидкість електровозу практично збігається із заданою тахограмою руху. Останнє дає підставу при частковій модернізації електроприводу електровозу, без необхідності заміни тягового двигуна, рекомендувати впровадження релейного регулятора швидкості, як рішення, що дозволяє досягти високої точності стабілізації швидкості.
Бібл. 10, рис. 7.
Блок інформації про статтю
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Посилання
S. A. Volotkovskiy, Rudnichnaya elektrovoznaya tyaga [Mine electric draft]. Moscow: Nedra, 1981.
I. O. Sinchuk, I. V. Kasatkina, A. N. Yalovaya, and N. N. Yurchenko, “Otsenka napravleniy povyisheniya energoeffektivnosti dobyichi zhelezorudnogo syirya podzemnyim sposobom [Estimation of directions of increase of energy efficiency of extraction of iron ore raw materials by underground method],” Visn. Krivoriz. natsionalnogo Univ., vol. 42, no. Krivoy Rog, pp. 145–151, 2016, URL: http://visnykknu.com.ua/wp-content/uploads/file/42/ВКНУ-42.pdf.
I. O. Sinchuk and D. O. Kalmus, “Doslidzhennya vplivu kolivan ta korotkochasnih zniknen naprugi zhivlennya rudnikovogo elektrovoza na robotu elektrichnogo privoda v rezhimi galmuvannya [Investigation of the influence of oscillation and short-term power supply of the mine electric locomot,” Ektronika ta zv’yazok. Nauk. zhurnal, vol. 21, no. 5, pp. 31–37, 2016, DOI: https://doi.org/10.20535/2312-1807.2016.21.5.81917.
I. O. Sinchuk, “Analiz anomalnyih situatsiy v asinhronnyih tyagovyih elektroprivodah rudnichnyih kontaktnyih elektrovozov [Analysis of abnormal situations in asynchronous traction electric drives of mine contact electric locomotives],” Visn. NatsIona-lnogo Teh. Univ. «HPI» Zb. Nauk. Pr., vol. 30, no. Harkiv, pp. 365–367, 2008.
I. O. Sinchuk, E. S. Guzov, V. L. Debelyiy, and L. L. Debelyiy, Shahtnyiy elektrovoznyiy transport. Teoriya, konstruktsii, elektrooborudovanie [Shaft electric transport. Theory, construction, electrical equipment]. Kremenchug, 2015, ISBN: 978-617-639-081-7.
O. N. Sinchuk, A. B. Syomochkin, and V. A. Fedotov, “Otsenka vliyaniya faktorov na predelnuyu velichinu udarnogo usiliya v stsepnom ustroystve pri peremeschenii paryi «elektrovoz-vagonetka» pri razlichnyih sposobah upravleniya elektrovozom [Estimation of the influence of factors on the limiting value of the,” Visn. Natsionalnogo Teh. Univ. «Harkivskiy Politeh. institut», vol. 12, no. Harkov, pp. 251–256, 2015, URL: http://repository.kpi.kharkov.ua/bitstream/KhPI-Press/20492/1/vestnik_KhPI_2015_12_Synchuk_Otsenka.pdf.
I. O. Sinchuk, A. B. Syomochkin, and V. A. Fedotov, “O printsipah minimalno so-udaryaemogo i maksimalno tochnogo upravleniya peremescheniem vagonetok rudnichnyih elektrovozo-sostavov [On the principles of minimally collision and the most accurate control of the movement of trolleys of mine electric locomoti,” Visn. Krivoriz. natsionalnogo Univ., vol. 42, no. Krivoy Rog, pp. 73–77, 2016, URL: http://visnykknu.com.ua/wp-content/uploads/file/42/ВКНУ-42.pdf.
O. N. Sinchuk et al., Kombinatorika preobrazovateley napryazheniya sovremennyih tyagovyih elektroprivodov rudnichnyih elektrovozov [Combinatorics of voltage converters of modern traction electric drives of mine electric locomotives]. Kyiv: IEDNANU, 2006, ISBN: 966-02-4067-8.
B. N. Tihmeneev and L. N. Trahtman, Podvizhnyiy sostav elektrifitsirovannyih zheleznyih dorog [Rolling stock of electrified railways]. Moscow: Transport, 1980.
V. A. Eliseev, Sistemyi nepreryivnogo upravleniya elektroprivodov peremennogo toka [Systems of continuous control of AC drives]. Moscow: MEI, 1985.