Покращення працездатності у віртуальній реальності шляхом підсилення почуття аген-ції

Основний зміст сторінки статті

Andrii V. Lysenkko
https://orcid.org/0000-0002-5834-4549

Анотація

В роботі розглянуто можливості розвитку працездатності у віртуальному середовищі за рахунок покращення психологічної складової взаємодії користувача і середовища. На розгляд взято поняття почуття агенції. Його розглянуто у різноманітних аспектах і визначено як складне поняття. Приведено способи погіршення та покращення кожного з аспектів. Зокрема, розглянуто можливості спрощення аватара користувача і використання фовеативних методів рендерингу. За допомогою цього можливо покращити більшість аспектів почуття агенції, що позитивно вплине на працездатність користувача в цілому.

Бібл. 19.

Блок інформації про статтю

Як цитувати
[1]
A. V. Lysenkko, «Покращення працездатності у віртуальній реальності шляхом підсилення почуття аген-ції», Мікросист., Електрон. та Акуст., т. 24, вип. 3, с. 45–50, Чер 2019.
Розділ
Електронні системи та сигнали

Посилання

R. S. Kennedy, N. E. Lane, K. S. Berbaum та M. G. Lilienthal, «Simulator Sickness Questionnaire: An Enhanced Method for Quantifying Simulator Sickness,» The International Journal of Aviation Psychology, vol. 1, no. 1, pp. 203-220, 1993. DOI: 10.1207/s15327108ijap0303_3

A. P. Saygin, T. Chaminade, H. Ishiguro, J. Driver та C. Frith, «The thing that should not be: Predictive coding and the uncanny valley in perceiving human and humanoid robot actions,» Social Cognitive and Affective Neuroscience, vol. 7, no. 4, pp. 413-422, 4 2012. DOI: 10.1093/scan/nsr025

N. Braun, S. Debener, N. Spychala, E. Bongartz, P. Sörös, H. H. Müller та A. Philipsen, The senses of agency and ownership: A review, vol. 9, Frontiers Media S.A., 2018. DOI: 10.3389/fpsyg.2018.00535

K. Kilteni, R. Groten та M. Slater, The Sense of Embodiment in virtual reality, vol. 21, MIT Press Journals, 2012, pp. 373-387. DOI: 10.1162/PRES_a_00124

S. Gallagher, Philosophical conceptions of the self: Implications for cognitive science, vol. 4, 2000, pp. 14-21. DOI: 10.1016/S1364-6613(99)01417-5

C. Jeunet, L. Albert, F. Argelaguet та A. Lécuyer, «Do you feel in control?: Towards novel approaches to characterise, manipulate and measure the sense of agency in virtual environments,» IEEE Transactions on Visualization and Computer Graphics, vol. 24, no. 4, pp. 1486-1495, 1 4 2018. DOI: 10.1109/TVCG.2018.2794598

V. V. Kindratenko, «A survey of electromagnetic position tracker calibration techniques,» Virtual Reality, vol. 5, no. 3, pp. 169-182, 2000. DOI: 10.1007/BF01409422

K. M. Gerling, M. Birk, R. L. Mandryk та A. Doucette, «The Effects of Graphical Fidelity on Player Experience,» 2013. DOI: 10.1145/2523429.2523473

E. D. Ragan, D. A. Bowman, R. Kopper, C. Stinson, S. Scerbo та R. P. McMahan, «Effects of field of view and visual complexity on virtual reality training effectiveness for a visual scanning task,» IEEE Transactions on Visualization and Computer Graphics, vol. 21, no. 7, pp. 794-807, 1 7 2015. DOI: 10.1109/TVCG.2015.2403312

A. Tapal, E. Oren, R. Dar та B. Eitam, «The sense of agency scale: A measure of consciously perceived control over one's mind, body, and the immediate environment,» Frontiers in Psychology, vol. 8, no. SEP, 12 9 2017. DOI: 10.3389/fpsyg.2017.01552

H. Limerick, D. Coyle та J. W. Moore, «The experience of agency in human-computer interactions: a review,» Frontiers in Human Neuroscience, vol. 8, 21 8 2014. DOI: 10.3389/fnhum.2014.00643

D. Murphy, «Bodiless embodiment: A descriptive survey of avatar bodily coherence in first-wave consumer VR applications,» в Proceedings - IEEE Virtual Reality, 2017. DOI: 10.1109/VR.2017.7892278

J. L. Lugrin, M. Ertl, P. Krop, R. Klupfel, S. Stierstorfer, B. Weisz, M. Ruck, J. Schmitt, N. Schmidt та M. E. Latoschik, «Any 'Body' There? Avatar Visibility Effects in a Virtual Reality Game,» в 25th IEEE Conference on Virtual Reality and 3D User Interfaces, VR 2018 - Proceedings, 2018. DOI: 10.1109/VR.2018.8446229

M. Volonte, A. Robb, A. T. Duchowski та S. V. Babu, «Empirical Evaluation of Virtual Human Conversational and Affective Animations on Visual Attention in Inter-Personal Simulations,» в 25th IEEE Conference on Virtual Reality and 3D User Interfaces, VR 2018 - Proceedings, 2018. DOI: 10.1109/VR.2018.8446364

H. Strasburger та I. Rentschler, «Pattern recognition in direct and indirect view,» в Object Recognition, Attention, and Action, Springer Japan, 2007, pp. 41-54. DOI: 10.1007/978-4-431-73019-4_4

A. U. Batmaz, M. De Mathelin та B. Dresp-Langley, «Effects of Image Size and Structural Complexity on Time and Precision of Hand Movements in Head Mounted Virtual Reality,» в 25th IEEE Conference on Virtual Reality and 3D User Interfaces, VR 2018 - Proceedings, 2018. DOI: 10.1109/VR.2018.8446217

B. Guenter, M. Finch, S. Drucker, D. Tan та J. Snyder, «Foveated 3D graphics,» ACM Transactions on Graphics, vol. 31, no. 6, p. 1, 14 11 2012. DOI: 10.1145/2366145.2366183

A. T. Duchowski та A. Çöltekin, «Foveated gaze-contingent displays for peripheral LOD management, 3D visualization, and stereo imaging,» ACM Transactions on Multimedia Computing, Communications, and Applications, vol. 3, no. 4, pp. 1-18, 18 1 2008. DOI: 10.1145/1314303.1314309

A. T. Duchowski, «Gaze-based interaction: A 30 year retrospective,» Computers and Graphics (Pergamon), vol. 73, pp. 59-69, 1 6 2018. DOI: 10.1016/j.cag.2018.04.002