Зарядний пристрій акумулятора з двостороннім передаванням енергії

Основний зміст сторінки статті

Андрій В. Гарницький
к.т.н. доц. Євгеній Володимирович Вербицький

Анотація

У статті проаналізовано умови збільшення ефективності використання акумуляторів електромобілів, зокрема в рамках концепції V2G (Vehicle to Grid) як накопичувача для організації автономних систем електроживлення. Показано, що це можливо лише за умови простої інтеграції акумуляторів у систему, гнучкості роботи та широкого діапазону режимів, що повинні забезпечуватись уніфікованими пристроями заряду-розряду. Зроблено огляд можливих топологій для зарядного пристрою з двонаправленим передаванням енергії та обрано мостовий перетворювач з м’якою комутацією транзисторів при нульовій напрузі, що має високий ККД, гальванічну розв’язку та можливість корекції форми струму. Проаналізовано режими роботи перетворювача та порівняно його коефіцієнт корисної дії з аналогічним перетворювачем з жорсткою комутацією транзисторів і показано, що коефіцієнт корисної дії запропонованої топології перетворювача на 10-15 % вищий в діапазоні потужності 20-200 Вт, що разом з можливістю формування синусоїдальної форми струму з THD ≈ 20 % та двостороннім передаванням енергії свідчить про доцільність його використання як модульного зарядного пристрою із чергуванням фаз в рамках концепції V2G.

Блок інформації про статтю

Як цитувати
[1]
А. В. Гарницький і Є. В. Вербицький, «Зарядний пристрій акумулятора з двостороннім передаванням енергії», Мікросист., Електрон. та Акуст., т. 26, вип. 1, с. 214061–1 , Квіт 2021.
Розділ
Електронні системи та сигнали

Посилання

S. Han and Sh. Han, "Economic feasibility of V2G frequency regulation in consideration of battery wear," Energies, no. 6, pp. 748-765, 2013, DOI: https://doi.org/10.3390/en6020748

P. B. Andersen, O. J. Olesen, G. Poilasne, B. Chri, "The Nikola project intelligent electric vehicle integration," in IEEE PES Innovative Smart Grid Technologies Conference Europe 2014, 2014, DOI: https://doi.org/10.1109/ISGTEurope.2014.7028765

Nissan Motor Co. (2013) Nissan Leaf can now power the office. [Online], URL: http://blog.alliance-renaultnissan.com/blog/nissan-leafs-can-now-power-office-wellhome

Y. Zhou and X. Li, "Vehicle to Grid Technology:A Review," in 34th Chinese Control Conference, 2015, pp. 9031–9036, DOI: https://doi.org/10.1109/chicc.2015.7261068

S. Shariff, D. Iqbal, M. Alam, and F. Ahmad, "A State of the Art Review of Electric Vehicle to Grid (V2G) technology," in IOP Conference Series: Materials Science and Engineering, vol. 561, 2019, DOI: https://doi.org/10.1088/1757-899X/561/1/012103

J. Zhang, J. S. Lai, R. Y. Kim, and W. Yu, "High-power density design of a soft-switching high-power bidirectional dc–dc converter," IEEE Transactions on power electronics, vol. 22, no. 4, pp. 1145-1153, 2007, DOI: https://doi.org/10.1109/TPEL.2007.900462

G. S. Zinoviev, Power Electronics. Textbook for undergraduate students. Fifth edition. Moscow: Jurajt, 2012.

Y. O. Denisov, S. A. Stepenko, A. N. Gorodny, and A. O. Kravchenko, "Input current parameters analysis for PFC based on quasi-resonant and conventional boost converters," in 2014 IEEE 34th International Scientific Conference on Electronics and Nanotechnology (ELNANO), 2014, pp. 393-397. DOI: https://doi.org/10.1109/ELNANO.2014.6873446

Cree Inc, "Silicon Carbide Power MOSFET" C3M0065090D datasheet, 2019, URL: https://www.wolfspeed.com/media/downloads/176/C3M0065090D.pdf

F. Jauch and J Biela, "Combined Phase-Shift and Frequency Modulation of a Dual-Active-Bridge AC–DC Converter With PFC," IEEE Transactions on Power Electronics, vol. 31, issue 12, pp. 8387 - 8397, 2016, DOI: https://doi.org/10.1109/TPEL.2016.2515850

A. Blinov, I. Verbytskyi, D. Zinchenko, D. Vinnikov, and I. Galkin, "Modular Battery Charger for Light Electric Vehicles," Energies, vol. 13, no. 4, p. 774, 2020, DOI: https://doi.org/10.3390/en13040774

I. Verbytskyi, O. Bondarenko, and D. Vinnikov, "Multicell-type current regulator based on Cuk converter for resistance welding," in 2017 IEEE 58th International Scientific Conference on Power and Electrical Engineering of Riga Technical University (RTUCON), Riga, 2017, pp. 1-6, DOI: https://doi.org/10.1109/RTUCON.2017.8124844