Особливості роботи електровозного транспорту в умовах залізорудних шахт

Основний зміст сторінки статті

Дмитрий Олегович Кальмус
https://orcid.org/0000-0001-7604-8631
к.т.н. доц. Юлій Борисович Філіпп
https://orcid.org/0000-0002-3592-7899
д.е.н. доц. Тетяна Михайлівна Берідзе
https://orcid.org/0000-0002-3592-7899

Анотація

У статті наведені результати дослідження роботи шахтного електровозного транспорту. Відзначено, що шахтні електровози є основним видом транспорту при переміщенні гірської породи у межах одного горизонту. Реалізація максимальної продуктивності шахтного електровозу зводиться до зменшення часу простоїв, що призводить до зменшення часу рейсу та збільшення середньої швидкості руху составу. Дослідження роботи електровозного транспорту в умовах залізорудної шахти показали, що основними факторами, що впливають на роботу шахтних електровозів є такі, що безпосередньо діють на електромеханічну систему у зоні контакту колеса з рейкою (коефіцієнт зчеплення), та пантографу з контактним дротом (рівень напруги живлення електроприводу). Тому вплив цих факторів необхідно обов’язково враховувати при роботі шахтних електровозів. Інші фактори мають випадковий характер, та не діють протягом усього часу роботи електровозів, тому, для зменшення їх впливу, достатньою умовою є виконання запобіжних заходів, таких як упровадження систем плавного пуску, застосування алгоритмів енергоефективного управління, систем моніторингу та діагностики обладнання.

Блок інформації про статтю

Як цитувати
[1]
Д. О. Кальмус, Ю. Б. Філіпп, і Т. М. Берідзе, «Особливості роботи електровозного транспорту в умовах залізорудних шахт», Мікросист., Електрон. та Акуст., т. 26, вип. 2, с. 237328–1 , Сер 2021.
Розділ
Електронні системи та сигнали

Посилання

I. O. Sinchuk, I. V. Kasatkina, A. N. Yalovaya, and N. N. Yurchenko, “Otsenka napravleniy povyisheniya energoeffektivnosti dobyichi zhelezorudnogo syirya podzemnyim sposobom,” J. Kryvyi Rih Natl. Univ, vol. 42, pp. 145–151, 2016, URL: http://visnykknu.com.ua/wp-content/uploads/file/42/ВКНУ-42.pdf.

O. M. Sinchuk, S. M. Boiko, F. I. Karamanyts, I. A. Kozakevych, M. L. Baranovska, and A. M. Yalova, Aspects of the problem of applying distributed energy in iron ore enterprists electricity supple systems. Warsaw: iScience Sp. z O.O., 2018.

I. O. Sinchuk et al., Brief commentaries on the problem of power consumption management at iron ore underground mines. Warsaw: iSience Sp. z O.O., 2019.

I. O. Sinchuk, E. S. Guzov, V. L. Debelyiy, and L. L. Debelyiy, Shahtnyiy elektrovoznyiy transport. Teoriya, konstruktsii, elektrooborudovanie [Shaft electric transport. Theory, construction, electrical equipment]. 2015.

V. P. Stepanenko, “Povyshenie energoeffektivnosti i resursosberezheniya rudnichnogo elektrovoznogo transporta,” Visnyk Kryvoriz’koho tekhnichnoho universytetu. Zbirnyk Nauk. Pr., vol. 42, pp. 20–25, 2016. URL: http://visnykknu.com.ua/wp-content/uploads/file/42/5.pdf

I. O Sinchuk and D. O. Kalmus, “Formalizatsiya faktoriv shcho vplyvayutʹ na robotu tyahovoho elektromekhanichnoho kompleksu kontaktnoho elektrovozu v umovakh zalizorudnykh shakht [Formalization of factors influencing the operation of the traction electromechanical complex of a contact electric locomotive in the conditions of iron ore mines],” Visnyk Kryvoriz’koho tekhnichnoho universytetu. Zbirnyk Nauk. Pr, vol. 46, pp. 112–118, 2018. URL: http://iomining.in.ua/wp-content/uploads/VKNU/%D0%92%D0%9A%D0%9D%D0%A3-46.pdf

O. N. Sinchuk, E. S. Guzov, I. O. Sinchuk, A. V. Omelchenko, D. A. Shokarev, and E. I. Skapa, “K voprosu strategii sozdaniya energoeffektivnogo i bezopasnogo v ekspluatatsii dvukhosnogo elektrovoza dlya rudnykh shakht [To the question of the strategy of creating an energy-efficient and safe in operation two-axle electric locomotive for ore mines],” Hirnychyy visnyk, vol. 95, pp. 139–143, 2012.

B. Wu, High-Power Converter and AC Drives. IEEE Press, 2006, ISBN: 978-0-471-73171-9.

O. N. Sinchuk et al., Kombinatorika preobrazovateley napryazheniya sovremennyih tyagovyih elektroprivodov rudnichnyih elektrovozov [Combinatorics of voltage converters of modern traction electric drives of mine electric locomotives]. , ISBN: 966-02-4067-8.

Steven W. Blume, Electric Power System Basics for the Nonelectrical Professional, 2nd Edition. Wiley-IEEE Press, 2016, ISBN: 978-1-119-18019-7.

I. O. Sinchuk, “Analiz anomalnyih situatsiy v asinhronnyih tyagovyih elektroprivodah rudnichnyih kontaktnyih elektrovozov [Analysis of abnormal situations in asynchronous traction electric drives of mine contact electric locomotives],” Visn. NatsIona-lnogo Teh. Univ. «HPI» Zb. Nauk. Pr., vol. 30, pp. 365–367, 2008.

A. P. Sinolytsyy, V. A. Kolʹsun, E. V. Strashko, and D. O. Kalʹmus, “Rezhymy vzayemovplyvu v hrupovykh systemakh zhyvlennya i keruvannya vyrobnychymy ustanovkamy [Modes of interaction in group power supply systems and control of production facilities],” Razrabotka rudnykh mestorozhdeniy, vol. 95, pp. 206–209, 2012.

Cherny A.P., A. I. Gladar, Y. G. Osadchuk, I. R. Kurbanov, and A.N.Oshun, Starting systems of unregulated electric drives, Scherbatyk. Kremenchug: Scherbatykh AV, 2006.

I. I. Peresunko, O. M. Sinchuk, D. O. Kalmus, V. V. Horshkov, and D. A. Mikhailichenko, “Influence of Various Forms Voltage of the Pow-er Converter in the Complex of Fans of the Main Air Handling”, Microsyst., Electron. & Acoust., vol. 24, no. 3, pp. 57–63, Jun. 2019. DOI: https://doi.org/10.20535/2523-4455.2019.24.3.172680.

D. O. Kalmus and Y. H. Osadchuk, “Power Effective Control of Pumping Out Water from the Mine”, Microsyst., Electron. & Acoust., vol. 25, no. 2, pp. 33–36, Aug. 2020. DOI: https://doi.org/10.20535/2523-4455.mea.208273.

A. A. Renhenovych, Issledovaniye ekspluatatsionnykh rezhimov rudnichnoy elektrovoznoy otkatki: avtoref. dis. d-ra tekhn. nauk [Research of operating modes of mine electric locomotive haulage: author. thesises Dr.Sc.(Eng.)].Moskow: Mining Institute, 1962.

A. A. Renhenovych, “Koeffitsiyent stsepleniya rudnichnykh elektrovozov [Coefficient of adhesion of mine electric locomotives],” Voprosy rudnichnogo transporta sb. nauch. st. – Moskow, vol. 5, pp. 227–246, 1960.

A. N. Koptovets, “Otsenka tekhnicheskogo urovnya podvizhnogo sostava shakhtnogo rel'sovogo transporta po effektivnosti tormozheniya [Assessment of the technical level of the rolling stock of mine rail transport in terms of braking efficiency],” Hirnycha elektromekhanika ta avtomatyka nauk.-tekhn. zb. – Dnipropetrovsk, vol. 84, pp. 178–188, 2010.

A. N. Koptovets, L. N. Shirin, E. M. Shlyakhov, A. V. Denishchenko, V. V. Zil', and V. V. Yavorskaya, Modelirovaniye rabochikh protsessov treniya v kolodochno- M74 kolesnom tormoze shakhtnykh lokomotivov [Modeling the working processes of friction in the M74 shoe wheel brake of mine locomotives]. 2017, ISBN: 978-617-7379-83-5.

O. N. Sinchuk, E. S. Guzov, I. O. Sinchuk, V. O. Chornaya, and D. O. Kal'mus, “ K voprosu povysheniya konstruktsionnoy nadozhnosti i stroyeniya sistemy monitoringa temperaturnykh rezhimov tyagovykh elektricheskikh dvigateley rudnichnykh elektrovozov [On the issue of increasing the structural reliability and structure of the monitoring system for temperature regimes of traction electric motors of mine electric locomotives],” Transactions of Kremenchuk Mykhailo Ostrohradskyi National University. –Kremenchuk, vol. 87, no. 4, pp. 44–50, 2014. URL: http://www.kdu.edu.ua/PUBL/statti/2014_4_44.pdf

D. O. Kalmus, I. S. Bednov, and I. O. Iutin, “Features of the Compensation of Nonlinearities in the Electric Drives Associated with the Failure of the Mechanical Transmission System”, Microsyst., Electron. & Acoust., vol. 23, no. 5, pp. 43–47, Oct. 2018. DOI: https://doi.org/10.20535/2523-4455.2018.23.5.133197