Дослідження пуско-гальмівних режимів роботи системи групового електроприводу шахтного електровозу з різними типами тягових електричних двигунів

Основний зміст сторінки статті

Дмитрий Олегович Кальмус
https://orcid.org/0000-0001-7604-8631

Анотація

У статті наведені результати дослідження роботи шахтного електровозу за умови стійкості системи «колесо – рейка» за зчепленням. Відзначено, що робота шахтного електровозного транспорту обумовлена рядом специфічних умов. Зазначено, що для реалізації електромеханічних систем шахтних електровозів використовуються структури з тяговими двигунами постійного та змінного струму. При роботі шахтного електровозу важливим є питання зчеплення коліс електровозу з рейками. Наслідком втрати стійкості зчеплення колеса з рейкою є виникнення процесів буксування у режимі тяги або юзу у режимі гальмування, які негативно впливають на інші вузли тягового електроприводу. У свою чергу стійкість системи «колесо – рейка» залежить від типу тягового електроприводу. За умови стійкості електроприводу по зчепленню ключову роль відіграє жорсткість характеристик тягових електродвигунів. Чим вища жорсткість, тим більша стійкість системи «колесо – рейка». Більш жорсткі характеристики можна отримати у системі електроприводу з тяговим асинхронним двигуном, що дає можливість використовувати цей факт для реалізації пропорційного розподілу зусиль між колісними парами електровозу. Для чого достатнім є обмеження струмів тягових електродвигунів на заданому рівні.

Блок інформації про статтю

Як цитувати
[1]
Д. О. Кальмус, «Дослідження пуско-гальмівних режимів роботи системи групового електроприводу шахтного електровозу з різними типами тягових електричних двигунів», Мікросист., Електрон. та Акуст., т. 26, вип. 3, с. 237329–1 , Груд 2021.
Розділ
Електронні системи та сигнали

Посилання

A. B. Somochkin, V. O. Fedotov, and D. O. Kalmus, “Research of Dynamics of the Systems of Electric Drive for Mine Electric Locomotives in the Conditions of Iron-Ore Enterprises”, Microsyst., Electron. & Acoust., vol. 23, no. 3, pp. 25–29, Jun. 2018. DOI: https://doi.org/10.20535/2523-4455.2018.23.3.132148

I. O. Sinchuk, I. V. Kasatkina, A. N. Yalovaya, and N. N. Yurchenko, “Otsenka napravleniy povyisheniya energoeffektivnosti dobyichi zhelezorudnogo syirya podzemnyim sposobom,” J. Kryvyi Rih Natl. Univ, vol. 42, pp. 145–151, 2016, URL: http://visnykknu.com.ua/wp-content/uploads/file/42/ВКНУ-42.pdf.

O. N. Sinchuk et al., Kombinatorika preobrazovateley napryazheniya sovremennyih tyagovyih elektroprivodov rudnichnyih elektrovozov [Combinatorics of voltage converters of modern traction electric drives of mine electric locomotives]. , ISBN: 966-02-4067-8.

O. N. Sinchuk, E. S. Guzov, I. O. Sinchuk, A. V. Omelchenko, D. A. Shokarev, and E. I. Skapa, “K voprosu strategii sozdaniya energoeffektivnogo i bezopasnogo v ekspluatatsii dvukhosnogo elektrovoza dlya rudnykh shakht [To the question of the strategy of creating an energy-efficient and safe in operation two-axle electric locomotive for ore mines],” Hirnychyy visnyk, vol. 95, pp. 139–143, 2012.

O. Sinchuk, A. B. Syomochkin, and V. A. Fedotov, “Perekhodnyye protsessy asinkhronnogo elektroprivoda shakhtnogo elektrovoza pri yego pitanii ot real’noy sistemy elektrosnabzheniya [Transients of an asynchronous electric drive of a mine electric locomotive when it is powered from a real power supply syst,” Electrotech. Comput. Syst., vol. 91, no. 15, pp. 201–204, 2014, DOI: https://doi.org/10.15276/etks.15.91.2014.46.

D. O. Kalmus, “Research of work of retrosystem taking into account the change of coefficient of coupling of wheels of electric locomotive with rails”, Electronics and Communications, vol. 22, no. 3, pp. 40–45, Jun. 2017. DOI: https://doi.org/10.20535/2312-1807.2017.22.3.107102

I. O. Sinchuk, E. S. Guzov, V. L. Debelyiy, and and L. L. Debelyiy, Shahtnyiy elektrovoznyiy transport. Teoriya, konstruktsii, elektrooborudovanie [Shaft electric transport. Theory, construction, electrical equipment]. 2015.

Lisunov V. P., Ispol'zovaniye sil vzaimodeystviya dvizhushchikh koles s rel'sami v rezhimakh tyagi i tormozheniya: Uchebnoye posobiye [Using the forces of interaction of driving wheels with rails in traction and braking modes: a tutorial]. Omskaya gos. akad. putey soobshcheniya, 1994.

I. V. Chernykh, Modelirovaniye elektrotekhnicheskikh ustroystv v MATLAB. SimPowerSystems i Simulink [Simulation of electrical devices in MATLAB. SimPowerSystems and Simulink]. Moskow, Rusiian Federation: DMK Press, 2007.

V. M. Perel’muter, Pakety rasshireniya MATLAB. Control System Toolbox i Robust Control Toolbox. M.: SOLON-Press, 2008.

B. A. Gryadushchiy, Y. F. Butt., V. B. Gryadushchiy, and V. L. Debelyy, Shakhtnyy podzemnyy transport: spravochnoye izdaniye [Mine underground transport]. Donetsk, Ukraine: VIK, 2011.