Програмні засоби супроводження курсу вищої математики у технічному університеті Частина 1. Основні питання

Основний зміст сторінки статті

канд. техн. наук доц. Олексій Вікторович Богданов
канд. фіз.-мат. наук доц. Юрій Павлович Буценко
канд. техн. наук доц. Олена Іванівна Баліна
канд. техн. наук доц. Ірина Сергіївна Безклубенко

Анотація

У статті обговорюються проблеми підготовки сучасних інженерів з математичних дисциплін, наголошується на необхідності балансу між теоретичними знаннями та практичним застосуванням за допомогою програмних засобів. Розглянуто використання професійних математичних пакетів, таких як Scilab, у викладанні вищої математики, оскільки вони надають необхідні інструменти для візуалізації та розуміння складних математичних концепцій. У статті також обговорюється використання Scilab у розв’язанні традиційних задач зі спеціальності 171 Електроніка, таких як робота з матрицями та аналіз властивостей функцій. Підкреслюється необхідність розуміння студентами основних математичних принципів.


Розглядаються такі етичні питання, як можливість академічної нечесності та хибне відчуття набуття навичок, коли студенти використовують математичні пакети як онлайн-калькулятори. Для пом’якшення цих проблем пропонуються такі заходи, як роз’яснювальна робота, обов’язкові співбесіди, офлайн-оцінювання та ретельний вибір завдань. Вибір програмного забезпечення має бути скоординований між педагогами, щоб забезпечити узгодженість методів навчання.

Блок інформації про статтю

Як цитувати
[1]
О. В. Богданов, Ю. П. Буценко, О. І. Баліна, і І. С. Безклубенко, «Програмні засоби супроводження курсу вищої математики у технічному університеті: Частина 1. Основні питання», Мікросист., Електрон. та Акуст., т. 29, вип. 2, с. 314217.1–314217.7, Сер 2024.
Розділ
Оглядові статті
Біографія автора

канд. техн. наук доц. Олексій Вікторович Богданов, Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського»

Закінчив НТУУ «КПІ» у 2004 році за спеціальністю «Акустична апаратура та системи». З 2004 по 2012 рр. – асистент кафедри акустики та акустоелектроніки. З 2012 р. – доцент кафедри акустики та акустоелектроніки.
Власник патенту України № 51439 - "Спосіб визначення глибини і товщини внутрішнього шару тришарової упаковки"
У 2011 р. захистив дисертацію на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук за спеціальністю 05.09.08 «Прикладна акустика та звукотехніка» на тему «Застосування дефектів задач фототермоакустичного перетворення».

Посилання

S. Frerich et al., Eds., Engineering Education 4.0. Cham: Springer International Publishing, 2016, ISBN: 978-3-319-46915-7. DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-319-46916-4

J. Miranda et al., “The core components of education 4.0 in higher education: Three case studies in engineering education,” Computers & Electrical Engineering, vol. 93, p. 107278, Jul. 2021, DOI: https://doi.org/10.1016/j.compeleceng.2021.107278.

S. I. Shankar, “Blended Learning is the future of Education,” in The Asian Conference on Education (ACE2021), 2021.

D. Harris, L. Black, P. Hernandez-Martinez, B. Pepin, and J. Williams, “Mathematics and its value for engineering students: what are the implications for teaching?,” Int J Math Educ Sci Technol, vol. 46, no. 3, pp. 321–336, Apr. 2015, DOI: https://doi.org/10.1080/0020739X.2014.979893.

E. K. Sallah, “Use of Maple Software to Reduce Senior High School Students’ Errors in Integral Calculus,” African Journal of Educational Studies in Mathematics and Sciences, vol. 17, no. 2, pp. 51–59, Feb. 2022, DOI: https://doi.org/10.4314/ajesms.v17i2.5.

Y. Butuzova, “Vykorystannya matematychnykh paketiv u protsesi vyvchennya kursu dyferentsialʹnykh rivnyan [The Use of Mathematical Packages in the Process of Studying the Course of Differential Equations],” in Problems of professional formation of the future specialist in the conditions of integration into the European educational space, 2015.

N. Kovba and A. Kovba, “Features of the Application of the Scilab Mathematical Package in the Process of Teaching the Discipline «Higher Mathematics»,” Dnipro Academy of Continuing Education Herald. Series: Philosophy, Pedagogy, vol. 2, no. 2, pp. 53–55, Dec. 2023, DOI: https://doi.org/10.54891/2786-7013-2023-2-12.

A. V. Usov, O. A. Shpynkovskyi, and M. I. Shpynkovska, Chyselʹni metody ta yikh realizatsiya u seredovyshchi Scilab [Numerical methods and their implementation in the Scilab environment]. Kyiv, Ukraine: Osvita Ukrainy, 2013.